“Aktywna tablica” w Szkole Podstawowej nr 3 w Skoczowie

W ramach rządowego Programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych „Aktywna tablica” na lata 2020-2024, Szkoła Podstawowa nr  3 im. Jana Pawła II w Skoczowie otrzymała wsparcie finansowe w wysokości 35 000 zł na zakup pomocy dydaktycznych, w tym sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem przeznaczonego m.in. do zajęć z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Pozyskane w  wyniku projektu pieniądze zostały przeznaczone na zakup monitora interaktywnego, laptopów i tabletów wraz z specjalistycznym oprogramowaniem. Wysokiej jakości monitor interaktywny codziennie służy uczniom różnych klas podczas lekcji matematyki. Programy przeznaczone do tablic i monitorów interaktywnych, doskonale sprawdzają się podczas lekcji w dużych zespołach klasowych.

Na zajęciach dodatkowych z zakresu udzielania Pomocy Psychologiczno pedagogicznej wykorzystywane są m.in. “Koncentracja uwagi” –  program multimedialny wspierający  profilaktykę i terapię zaburzeń koncentracji uwagi, pamięci oraz procesów uczenia się,  “Dysleksja”- program wspomagający diagnozę i terapię trudności w czytaniu i pisaniu. Niezwykle przydatne do pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi są multimedialne narzędzia “Percepcja słuchowa i przetwarzanie słuchowe” oraz “Spektrum autyzmu”. Oprogramowanie wspierające rozwój predyspozycji i uzdolnień uczniów “Każdy uczeń to uczeń zdolny” to kolejny zakup udany zakup sfinansowany z dotacji “Aktywna Tablica”, a program “Moc emocji” przydatny jest w pracy wychowawczej i socjoterapeutycznej. Wszystkie zakupione narzędzia multimedialne instalowane są zakupionych w ramach Rządowego Programu “Aktywna Tablica” urządzeniach.

Nowoczesny sprzęt komputerowy, programy dobrze „skrojone” na potrzeby różnych uczniów stanowią doskonałe narzędzie nie tylko w zakresie korygowania braków, rozwijania obszarów wymagających dodatkowego wsparcia, usprawniania niektórych funkcji, ale są też niezbędne w procesie rozwijania u uczniów kompetencji informatycznych oraz przygotowania ich do świadomego, odpowiedzialnego i twórczego korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych. Często uczeń przejawia większą chęć uczestnictwa w zajęciach, kiedy wykonuje ćwiczenia z wykorzystaniem technologii komputerowej. Zadania przykuwają uwagę, są dla niego atrakcyjniejsze, wciągają i nie trudno się temu dziwić, bo współczesne pokolenie uczniów szkoły podstawowej posiada  intuicyjną wręcz zdolność do obsługiwania aplikacji  i komunikacji online. Stwarza to wiele nowych możliwości, które nowoczesna szkoła jest zobowiązana wykorzystać.